קרן במימון המדינה מסייעת לבעלי מקצועות שוחקים

    צבי הדס No Comments on קרן במימון המדינה מסייעת לבעלי מקצועות שוחקים
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי הנתונים, כרבע מהעובדים בישראל עוסקים במקצועות שוחקים וקרוב ל70% מההיעדרויות בישראל מיוחסות לשחיקה. ואכן, פרנסה היא משימה לא פשוטה, המצריכה לעיתים לעסוק בעבודה ממושכת, מעייפת אשר עם השנים גורמת לשחיקה.

    בכדי למנוע זאת ולהקל על העובדים בישראל, נוצרה יוזמה, כבר בשנת 2004, בעת כהונתו של בנימין נתניהו כשר אוצר, להקים קרן מיוחדת – שתפעל למען עובדים במקצועות שוחקים ובכך תסייע להם לעבוד לפחות עד גיל הפרישה.

    "קרן מעגלים" פועלת למען עובדים במקצועות שוחקים, ומאפשרת להם לעבור מסלול הכשרה, שדרוג או הסבה במימון מלא של המדינה, ללא כל הוצאה אישית.

    הקרן פונה לבני חמישים פלוס, שעוסקים במקצועות שוחקים מעל שבע שנים במצטבר, או לעובדים עם 20 שנות ותק במקצוע שוחק ללא הגבלת גיל, ומציעה שני ערוצי סיוע מרכזיים, האחד; מסלול הכשרה, שדרוג או הסבה מקצועית, המאפשר לעובד ללמוד ולרכוש הכשרה מקצועית על חשבון המדינה, ובנוסף, לזכאים, אף ליהנות מדמי קיום במהלך כל תקופת ההכשרה.

    והשני, מסלול פנסיה מוקדמת, במסגרתו מעניקה הקרן לעובדים שעיסוקם מוגדר כמקצוע שוחק, העומדים לפרוש תוך שנתיים לפנסיה, דמי קיום שיאפשרו להם פרישה מוקדמת.

    עד כה משתפים פעולה עם הקרן אלפי מעסיקים ובעלי ארגונים, ולמעלה מ- 15 אלף עובדים בישראל עברו הכשרות מקצועיות בחינם. המהלך הזה מהווה מהפכה תעסוקתית, הבולמת את השחיקה ומשאירה אלפי עובדים במעגל העבודה.

    כך למשל, אפשר למצוא את מנחם, נהג הסעות במשך 17 שנה, אשר עבר הכשרה למכונאי רכב, באמצעות "קרן מעגלים" ועל חשבון המדינה, רענן ושדרג את תפקידו בעבודה. וכמוהו למשל גם את יצחק, עובד במפעל ייצור במשך 20 שנה , אשר עבר הכשרה, גם הוא באמצעות "קרן מעגלים", לקורס מנעולים, ופתח עסק עצמאי כ'פורץ מנעולים' בשכונה בה הוא מתגורר.

    בכדי להפיץ את בשורת המהפכה, ולאפשר לעובדים נוספים ליהנות ממנה, בימים אלו, נרקמת יוזמה מבורכת להתאמת פעילות הקרן למגזר החרדי, הן באופן הפנייה לציבור והן בהתאמת מסלולי הכשרה מותאמים מבחינת תוכן וצביון רוחני.

    במסגרת הפעילות הקרן פונה למעסיקים חרדים ולמוסדות הכשרה מהמגזר, ופותחת את הדלתות הנדרשות על מנת להכשיר את שירותיה לקהל היעד.

    "הציבור החרדי מהווה קהל יעד חשוב וראוי", אומרת יפה ויגודסקי, יו"ר "קרן מעגלים", "הצורך הקיומי בפרנסת המשפחה, יוצר מציאות של תעסוקה הכרחית, מחייבת וממושכת, אשר לעיתים רבות יוצרת שחיקה ומקשה על המשך התפקוד בעבודה. באמצעות מימון הכשרה מתאימה, אנו נאפשר גם לעובדים מהמגזר החרדי, לרכוש השכלה מתאימה באזור הסמוך למגוריהם, לשדרג את כישוריהם, לפתוח אפיקים חדשים, לשפר את ביצועיהם ולהתקדם בעבודה, וכל זאת במימון מלא של הקרן מתוך שליחות ומטרה להציע מהפכה כלכלית, חברתית למען העובדים, גם במגזר חשוב זה" מציינת ויגודסקי.

    יש לציין, כי בכדי להיות זכאים לסיוע, נדרשים העובדים לעמוד לפחות בשני קריטריונים המוצגים על ידי הקרן, כגון: עבודה הכרוכה בסחיבת משאות כבדים באופן ממושך, או עבודה הדורשת עמידה ממושכת. עבודה פיזית בתנאי אקלים קשים או בסביבת רעש ושחיקה הגורמת לירידה בשמיעה, או בתנאי חום או רטיבות, ללא קשר לתנאי מזג האוויר, או בתנאי קור, ללא קשר לתנאי מזג האוויר או בסביבת חומרים מסוכנים או בסביבת ריחות קשים, נהגים ומפעילי צמ"ה הנדרשים לנסיעות ממושכות או עבודה בסיכון בטיחותי גבוה, או עבודה במשמרות קבועות לאורך זמן, ולפחות 4 משמרות ערב/לילה בחודש, או עובדים שצברו 20 שנות וותק במקצוע שוחק שעל בסיס קביעה רפואית של ועדה של המוסד לביטוח לאומי יכולים להצטרף לקריטריונים של הקרן.



    0 תגובות